Wednesday 20 July 2011

RAMALAN MALAYSIA AKAN MENANG KE ATAS SINGAPORE


Beberapa jurulatih bola sepak tempatan yakin pasukan kebangsaan mampu mengatasi Singapura pada pertembungan pertama pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 di Stadium Jalan Besar di Singapura Sabtu ini.

Bekas jurulatih kebangsaan, B.Sathianathan, berkata Malaysia kini mempunyai reputasi tersendiri selaku juara Asean dan mampu menewaskan pasukan dari seberang tambak itu.

"Barisan pemain muda dalam pasukan Malaysia telah terbukti beraksi dengan cukup baik hingga mampu menjuarai Piala Suzuki (AFF) 2010. Reputasi sebagai juara itu sendiri sudah mampu menggerunkan Singapura.

"Saya membimbing Malaysia pada perlawanan persahabatan menentang Singapura pada November 2008 dan pada perlawanan itu kita seri 2-2. Jika dilihat dalam
pasukan Singapura sekarang, masih ada pemain yang sama dalam pasukan itu.

"Jadi tidak mustahil Harimau Malaya mampu menang pada pertemuan kali ini dengan barisan pemain dan jurulatih baru (Datuk K.Rajagobal)," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Beliau berkata pasukan Singapura sekarang tidak sama dengan pasukan yang menang kejohanan Persekutuan Bolasepak Asean (AFF) 2007 dan percaya Rajagobal mempunyai ramuan untuk memenangi perlawanan Sabtu ini.


live at tv2 dan astro arena 801

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More