Wednesday 4 January 2012

Harimau Sedia Gegar Liga -S

                                                           Harimau sedia gegar Liga-S


PETALING JAYA - Tonggak pertahanan Harimau Muda, Mohd. Fadhli Shas yakin skuad negara yang bakal beraksi dalam Liga Singapura, mampu menghadapi saingan sengit daripada kelab-kelab dalam liga negara jiran itu.

Pemain berusia 20 tahun itu berkata, ilmu yang ditimba sewaktu di Slovakia telah mematangkan skuad Ong Kim Swee untuk berhadapan lawan yang lebih kuat dan berpengalaman.

"Saya akui kelab-kelab Liga Singapura bukan lawan yang mudah, tetapi pengalaman ketika bermain di Slovakia banyak membantu kami.

"Kami tidak gentar berhadapan dengan lawan yang lebih kuat dan mungkin memiliki saiz fizikal yang lebih besar," katanya pada pelancaran program bual bicara sukan bola sepak terbitan TV9, Kaki Bola semalam.

Menurut Fadhli, dia dan rakan sepasukan akan beraksi seperti biasa, sebagaimana yang diarahkan jurulatih.

Jelasnya, jika pemain dapat memberi tumpuan seratus peratus ketika beraksi, dia yakin tidak mustahil pasukan Harimau Muda melakar kejutan.

"Malah saya yakin Harimau Muda berupaya mencapai sasaran untuk berada pada kedudukan lima teratas dalam Liga Singapura seperti mana yang disasarkan jurulatih ," ujarnya.

Mengulas mengenai ketiadaan gandingannya pada posisi pertahanan, Mohd. Muslim Ahmad yang beraksi bersama Terengganu, Fadhli mengakui agak sukar apabila dia terpaksa mengemudi benteng pertahanan tanpa bantuan Muslim.

"Ketiadaan Muslim bakal memberi masalah besar kepada kami, tetapi ini adalah cabaran yang perlu kami lalui dan saya yakin ia akan dapat diatasi nanti," ujarnya

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More